Sunday, April 14, 2024

🌞Η Ανατολή του ήλιου 🌞



Αν σε ρωτήσουν τι αγαπάς περισσότερο την Ανατολή ή το ηλιοβασίλεμα ;

Μπορεί να απαντήσεις κατευθείαν, όμως για σκέψου το λίγο καλύτερα… 

Οι περισσότεροι άνθρωποι απαντούν κατευθείαν στο δίλημμα, λέγοντας το ηλιοβασίλεμα. 

Ειδικά το Καλοκαίρι, το ηλιοβασίλεμα κατακλύζει τα social media με φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες. 


Ναι, το ηλιοβασίλεμα είναι υπέροχο και το αγαπάμε τόσο πολύ όταν τα χρώματα του ουρανού αλλάζουν, όταν το πορτοκαλί μπερδεύεται με το μωβ, το γκρι και το γαλάζιο.


Όμως, για κάτσε λίγο… Τα ίδια χρώματα δεν έχει και η ανατολή; Ναι!


Τότε ποια η διαφορά; 


Ξέρεις κάτι; Το ηλιοβασίλεμα θα έπρεπε περισσότερο να μας μελαγχολεί. Είναι η δύση του ηλίου, συμβολίζει πως κάτι αργοσβήνει, πεθαίνει, χάνεται. Είναι το τέλος, του ηλίου, για την εκάστοτε ημέρα. Είναι σαν το τέλος μιας σχέσης. Γλυκόπικρο.


Τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος είναι υπέροχα, αλλά δεν παύει να είναι η δύση του ηλίου.


Ενώ η ανατολή είναι αυτή που θα ‘πρεπε να αγαπάμε περισσότερο. Με την ανατολή ξεκινάει για όλους μας μια μέρα και ας μην ξεχνάμε πως κι αυτή την ώρα τα χρώματα είναι υπέροχα. 

Αλλά οι περισσότεροι συνήθως κοιμόμαστε και δεν τη βλέπουμε ή ακόμα κι αν τη δούμε θα ‘ναι επειδή τρέχουμε να πάμε στις δουλειές μας. Σπάνια βλέπουμε την ανατολή του ηλίου σ’ ένα όμορφο μέρος, παρέα με ανθρώπους με αγαπάμε.


Βλέποντας την ανατολή του ηλίου είναι ο πιο αισιόδοξος τρόπος να ξεκινήσεις τη μέρα σου! 


Με την Ανατολή του ήλιου όλα χρωματίζονται, 

τα μάτια στολίζονται, γλυκαίνεται 

η ψυχή και αναζωογονείται.


 Με το αγέρι, αυτό το απαλό χάδι φεύγει η  θλίψη  και ξορκίζεται το κακό.


Κι όταν ακόμα  που οι δοκιμασίες ξεπουπουλιάζουν την ελπίδα

τότε  σκέφτεσαι ότι πρέπει να βγάλεις ξανά φτερά, πιο δυνατά, πιο όμορφα, πιο μεγάλα..


Αυτό το αίσθημα  που νιώθεις ότι τίποτα ακόμα δεν χάθηκε και ότι μπορείς να προσπαθήσεις ξανά,

να σκίσεις τα τελεσίγραφα της απελπισίας, γίνεται πιο δυνατό.


Και τότε νιώθεις ένα ρίγος να διαπερνά την θύμησή σου,

για όλους εκείνους που δεν θέλεις να ξεχάσεις,

που αγάπησες βαθιά και θέλεις να ξαναζούσες έστω μια στιγμή μαζί τους.

Μια αγκαλιά, ένα φιλί, ένα κοίταγμα, μια κουβέντα...


Αλήθεια, τί είναι ετούτο το "μαζί"  που στοιχειώνει πάντα τα όνειρά μας;

Μήπως είναι το νόημα αυτής της ζωής;

Μήπως είναι του ανεκπλήρωτου ο γλυκόπικρος σταυρός;

Μήπως είναι της αγάπης μας ο καημός;


Και μια φωνή σου ψιθυρίζει την αλήθεια σου,

για να μην ενδώσεις στις πλάνες του "εγώ".

Και τα δακρυσμένα μάτια σου βλέπουν πιο καθαρά.

Έκαψε η αλμύρα όλες εκείνες τις ψευδαισθήσεις.


Είδες και γεύτηκες της νύχτας την μοναξιά.

Είδες όμως και την αυγή· τον ήλιο που ενώνει ουρανό και γη.


Εάν δεις φωτιά, μην σκεφτείς τις στάχτες.

Δες κάτι καινούργιο να ανασταίνεται.

Όπως μετά τον σταυρό ήρθε η λύτρωση.

Και μέσα από έναν τάφο βγήκε η ζωή...

💦Ο αγώνας της ζωής 💦



Ένα πουλί που κάθεται 

σε ένα δέντρο , 

ποτέ δε φοβάται 

ότι θα σπάσει το κλαδί … 

γιατί εμπιστεύεται τα 

τα φτερά του  και όχι 

το κλαδί  !!! 

Στον αγώνα της ζωής τίποτε 

δεν είναι εύκολο , θα έχουμε 

επιτυχίες και αποτυχίες. 

Η αποτυχία μπορεί να έχει 

μια χρονική διάρκεια, 

αρκεί να μην σταματά 

την προσπάθεια μας. 

Η μεγάλη  αλήθεια κρύβεται 

στη  ψυχική δύναμη 

και στην εμπιστοσύνη που 

έχουμε στον εαυτό μας  

και στις ικανότητες μας. 


Θυμήσου ότι ...


Η ουσία της ζωής είναι 

να νοιάζεσαι.. 


Το μυστικό της ζωής είναι 

να τολμάς ...


Η περιπέτεια της ζωής είναι 

να μαθαίνεις...


Η πρόκληση της ζωής είναι 

να εξελίσσεσαι...


Η χαρά της ζωής είναι 

 να αγαπάς!


"Η επιτυχία δεν μετριέται 

απ’ αυτό που έχεις κατορθώσει,

 αλλά από την αντίσταση 

που συνάντησες και από το κουράγιο

 που έδειξες στη μάχη απέναντι 

σε αμέτρητες αντιξοότητες."


Orison Swet Marden

Έλα να χορέψουμε εν' ερωτικό ταγκό



Στίχοι - βίντεοκλίπ: 

Ελένη Λούκαρη- Καλαϊτσίδου 


 Έλα !  Ν΄αγγίξεις κρυφά την καρδιά μου 

να σμίξουμε σαν αστέρια εσύ κι εγώ

να φύγει μακριά η φρικτή μοναξιά μου

καθώς θα μου λες τρυφερά "σε ποθώ".


 Κορμί με κορμί, οι δυο στον ίδιο ρυθμό 

Έλα να χορέψουμε  για τελευταία φορά 

εν' ερωτικό ταγκό  με μελωδικό σκοπό 


Έλα! Ν΄αγγίξεις δειλά την καρδιά μου

κι ας στάζει το δάκρυ μου κάτω βροχή 

φωλιά της αγάπης η ζεστή αγκαλιά μου

μες στα  ματάκια σου να νιώσω θεϊκή.


Έλα! Ν'  αγγίξω στοργικά το δικό σου λαιμό

 με μητρική λαχτάρα να το φιλώ 

με την ευωδιά του γιασεμί  ν' αρωματιστώ 

  σαν θα  φύγω για πάντα σε τόπο μακρινό.


Έλα! Πριν γίνω αστέρι με της φλόγας το χρώμα

αγάπης κρυψώνα να γίνει ακόμη μία στιγμή

ο πηλός  να ζωντανέψει στο δικό μου το σώμα

καθώς με ανασταίνει η δική σου γλυκιά πνοή! 

Ελένη Λούκαρη- Καλαϊτσίδου 

Το ταγκό, όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα, είναι μουσική και χορός, που αποτελεί τη συνεισφορά της Αργεντινής στον παγκόσμιο πολιτισμό, μαζί βεβαίως με τους αστέρες της μπάλας, που αφθονούν στη χώρα των πάμπας και των γκάουτσος.

Το ταγκό το γνωρίζουμε στην αστική του εκδοχή, αφυδατωμένο από τις κοινωνικές του αναφορές, έτσι όπως το διέδωσαν στον υπόλοιπο κόσμο οι Παριζιάνοι στη δεκαετία του '20.

 Κυρίες με ολόσωμες τουαλέτες και κύριοι με φράκα να χορεύουν βαριεστημένα στη δεξίωση του κυρίου πρέσβη είναι μία εικόνα, που έχουμε στο μυαλό μας, κυρίως μέσα από τον κινηματογράφο.

 Στη μικροαστική του εκδοχή το ταγκό θα το συναντήσουμε στη χώρα μας όλο και σε κάποια γαμήλια δεξίωση, με την ετικέτα του «Ευρωπαϊκού», λίγο προτού ηχήσουν τα κλαρίνα.


Όμως, το ταγκό είχε άλλες κοινωνικές αναφορές στην αρχή της ιστορίας του. 

Γεννήθηκε κάπου στα τέλη του 19ου αιώνα στις λαϊκές γειτονιές του Μπουένος Άιρες, κάτω στο λιμάνι της πόλης με τα μπαρ και τα πορνεία, εκεί που εδρεύει η θρυλική Μπόκα Τζούνιορς και έμαθε μπάλα ο Μαραντόνα. 

Στην περιοχή αυτή κατοικούσαν μαστροποί και πόρνες, αλλά και άνθρωποι της εργατικής τάξης, μετανάστες, τόσο από τα ενδότερα της Αργεντινής, όσο και από την Ευρώπη. 

Αρχικά ήταν καθαρά αρσενικός χορός... για άνδρες με τα όλα τους.


Το ταγκό, σύμφωνα με τον μεγάλο αργεντινό συγγραφέα Ερνέστο Σάμπατο, είναι προϊόν επιμειξίας μουσικών και χορών, που έφερναν οι μετανάστες από τις πατρίδες τους, με έντονο το ερωτικό στοιχείο. 

Είναι το τραγούδι του μοναχικού άνδρα, του «πορτένιο», που εκφράζει την επιθυμία και τη νοσταλγία του για μία γυναίκα και σε πολλές περιπτώσεις το ανικανοποίητο του έρωτά του:

 «Στη ζωή μου είχα γκόμενες και γκόμενες, μα ποτέ μου μια γυναίκα» λέει το δίστιχο ενός τάνγκο τραγουδιού.


Είναι ένας χορός ενδοστρεφής και ενδοσκοπικός, αντίθετα με άλλους χορούς που είναι εξωστρεφείς και χαρωποί.

 «Ο γερμανός πίνει μπίρα, μεθοκοπάει και χορεύει αφελώς,

 ο «πορτένιο» χορεύει ένα τάνγκο για να σκεφθεί την τύχη του, που δεν του φέρθηκε ευνοϊκά» συμπληρώνει ο Ερνέστο Σάμπατο. Μεγάλη ώθηση στο ταγκό έδωσε το μπαντονεόν, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του.

 Είναι ένα είδος ακορντεόν που έφτασε από τη Γερμανία, με ήχο συναισθηματικό, βαθύ και δραματικό, που εκφράζει τέλεια τους καημούς του «πορτένιο». 

Ο συνθέτης και βιρτουόζος του μπαντονεόν Άστορ Πιατσόλα (1921-1992) ήταν ο αυτός, που έβαλε το ταγκό στις αίθουσες συναυλιών, ενώ μεγάλη ήταν και η συνεισφορά του κορυφαίου τραγουδιστή του είδους Κάρλος Γκαρντέλ (1890-1935).


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/709


© SanSimera.gr